Holland Casino krijgt de ene na de andere tegenslag te verduren, want werd het afgelopen week door de Nederlandse banken onder curatele gesteld, deze week heeft ook de Kansspelautoriteit aangegeven het bedrijf extra goed in de gaten te houden. Dit hoeft niet perse slecht te zijn, want de reden dat deze maatregel is ingesteld is omdat het casino bedrijf zich meer wil gaan concentreren op de vaste klanten, die tenslotte voor 80 procent van de omzet zorgen.
Nieuwe marketing strategie
Enkele jaren geleden besloot Holland Casino zicht te gaan richten op het uitgaanspubliek zodat de 14 vestigingen niet alleen casino publiek zou aantrekken, maar ook die Nederlanders op zoek naar een avondje uit. Tot nu toe leverde deze koers Holland Casino niet op wat het voor ogen had en is wordt het genoodzaakt wederom van koers te veranderen. Zodoende zal de de focus van het uitgaanspubliek naar de vaste klanten verschuiven aangezien zo’n 20 procent van de bezoekers zorgt voor ongeveer 80 procent van de totale omzet. Prima, zo vindt ook de Kansspelautoriteit, maar alleen wanneer er extra toezicht zal worden gehouden op de preventie die de gokverslaafden betreft. Want de Kansspelautoriteit is van mening dat wanneer Holland Casino zich gaat focussen op de vaste spelers, het risico op gokverslaving wordt vergoot.
Meer toezicht
De Kansspelautoriteit gaat dus extra toezicht houden op het preventiebeleid van Holland Casino waarbij de 14 vestigingen spontaan en dus onaangekondigd een bezoek kunnen verwachten van de controleurs die tijdens deze bezoeken gesprekken zal voeren met zowel de medewerkers alsook bezoekers van de casino’s. Ook zal Holland Casino uitgebreider en vaker moeten gaan rapporteren aan de toezichthouder over bijvoorbeeld gevoerde preventiegesprekken met spelers. De Kansspelautoriteit wil op deze manier voorkomen dat het aantal gokverslaafden groter wordt waarbij de maatregel voor een periode van een jaar geldig is.